Tartu Motoshow on kohe ukse ees ning huvilisel on aeg koostada nimekiri sõidukitest, mida üle vaadata ja ära proovida. Soovitame kolme “rõõmurulli”, millest kaks kukuvad kuumpärade kategooriasse, üks on aga päris tavaline, ent ometi väga eriline kompaktne luukpära.
Anname proovisõidusoovituse, mõeldes tavalisest veidi ärksamale autokasutajale, kes otsib praktilisust, mugavust ja erilisust üheskoos. Märksõnaks on rohkem autot sama raha eest. Ning rahanumber, mis sõiduki eest välja käia, peab jääma alla 30 000 euro.
Sõelale jäänud kolme rõõmurulli on testitud sarnastes oludes Saaremaal, mh kuulsatel ralliradadel. Autod on saanud hammustada nii tolmuteed kui asfalti ja vuriseda vaikselt Kuressaare vanalinna munakiviteedel.
Kõigil neil on omad plussid ja omad miinused. Kuigi üks neist on tavaline pereauto ja teine Nürburgringil omas klassis võitjaks ehitatud rajaauto, mängivad kõik samas suurusklassis. Kolmas platseerub täpselt kahe vahele, igas mõttes.
Ja kolmas üllataja on…
Meie valik langes kolmele luukpärale, millest kahte saab oma silmaga näha Tartu Motoshow’l, kolmanda katsumiseks tuleb minna müügisalongi. Tegu on värske ent mitte tänavuse mudeliga, mis aga sel aastal sai valikusse uuendusliku 8-käigulise automaatkasti ning mida GT-timmingus saab tellida ka universaalina.
Jutt käib muidugi ulakast lõvikutsikast, Peugeot 308 GT-st, mida Motoshow näitusenimekirjast ei leia, mis aga on üks erilisemaid, ja sealjuures mugavamaid väike-keskklassi kähkusõitjaid.
GTi, see kõige ulakam, on kahtlemata vingem, ent seda saab vaid luukpärana (kontekstis tulikuumpärana), 6-käigulise käsikastiga ning hinnaga alates 30 900 eurost.
Väga lähedalt tasub näitusealal uurida ka Renault Mégane RS-i, millega kevadel kuulsal Tor Poznańi ringil paar kiiremat ringi tegime, ning mis nüüd ka Eesti teedel proovile pandud sai.
Valikus olev automaatkast lubab RS-i servast ärksaks pereautoks arvata. Tõsi, see tõstab hinna nõks üle seatud piiri – mugavus maksab 30 990 eurot ent see on õiglane hind nagu allpool selgub.
Ja nüüd on hetk, visata supi sisse peotäis vürtsi. 308 GT keskmiselt kuuma ja Mégane RS tulikuuma kõrvale toome täiesti tavalise Kia Ceedi! Uue põlvkonna Ceed on üks tänavuse aasta suurüllatajaid.
Peugeot 308 GT pakub 1,6 liitrise töömahuga turbomootorist 225 hobujõudu, Renault Megane RS jõuallikas on 1.8 liitrine ja arendab lausa 280 hj, Kia Ceed oma 1,4-liitrise turbomootoriga vaid 140 hobujõudu. Seega on kolmik justkui täiesti võrreldamatu!?
Ehk siiski mitte, sest täiesti ontlik pereauto kehastub särtsakaks kuumpäraks momendil, kui leiate “Sport” nupu ja muljute tundlikult gaasipedaali. Rehv viliseb ja toidukott laotab end ohates mööda kabiini laiali. Kia on ilmselgelt üks väheseid tootjaid, kes näib teadvat, mida sõna “sport” tähendab.
Siiski ei maksa liialt erutuda, sest Kia Ceedi mootor ilmselt ringrajal ülejäänud kahele konkurentsi ei paku, seks sobib paremini GT. Kuid meie test toimus avalikel teedel ja muu liikluse hulgas, igapäevase olme taktis.
Seega, Kia kuumpäraks liigitamine toimub siin selle alusel, kui palju rõõmu ja emotsiooni auto pakub. Samuti seda, kas aiste vahele istutatud mootor on alamõõduline või pakub ootuspärasest (loe: vajalikust) rohkem jõudu või mitte.
Sest mis siis elus ikkagi maksab? Kasutaja rahulolu, mitte rinka-aeg. Ja neist kolmest nimetatust leiab rõõmu ja sõidulusti rohkem kui küll.