• Atleetlik uus disain Kia C-segmendi luukpärale
  • Uuenduslikud tehnoloogiad suurendavad mugavust, käepärasust ja ohutust
  • Esimene Kia, millel autonoomsuse teise taseme sõiduraja järgimise tehnoloogia
  • Saadaval täielik valik täiustatud juhiabisüsteeme
  • Mootorite seas 140 hj 1,4-liitrine T-GDi ja säästlik uus U3 1,6-liitrine diisel
  • Uuendatud nimi: ceedist saab Ceed
  • Iga mudel toodetakse Slovakkias ja saab seitsmeaastase, 150 000 km garantii
  • Tootmine algab mais, müük on planeeritud algama 2018. aasta teise kvartali lõpuks

 

Kia Motors esitles täna 2018. aasta Genfi rahvusvahelisel autonäitusel debüteerivat uut Ceedi. Kolmanda põlvkonnani jõudnud uus Euroopas disainitud, arendatud, konstrueeritud ja ehitatud Ceed tugevdab Kia positsiooni Euroopa C-segmendis innovaatiliste uute tehnoloogiate, küpse ja atleetliku uue disaini ning kaasahaaravama sõidu abil.

Alates esimese põlvkonna cee'di tootmise alustamisest Kia uues Slovakkia tehases 2006. aasta detsembris on ehitatud üle 1,28 miljoni auto. Uus nimeformaat – cee'dist saab Ceed – tugevdab selle reputatsiooni autona, mis on loodud Euroopa jaoks Euroopa disainiga (Community of Europe, with European Design). Teise põlvkonna mudelit on alates tootmise algusest 2012. aastal toodetud üle 640 000 auto. Kolmandasse põlvkonda jõudnud uus Ceed peaks hõivama veel suurema osa Kia Euroopa müügist.

Sarnaselt oma eelkäijatele on ka uus mudel disainitud, arendatud ja konstureeritud Frankfurtis Kia Euroopa disaini, tootearenduse ja R&D meeskondade käe all. Seda hakatakse tootma Kia tehases Žilinas, Slovakkias, koos Kia Sportage'i ja Kia Vengaga.

Kia Motors Europe tegevjuht Michael Cole kommenteerib: „Kia Ceed on juba üle kümne aasta olnud tugisambaks tootja pidevale kasvule Euroopas. Euroopa ostjatele loodud Ceedi tutvustamine 2006. aastal oli Kia jaoks pöördepunktiks.

„Nendele tugevatele alustele tuginev uus Ceed pakub tõeliselt kaasaegset ja äratuntavat disaini ja täiustatud tehnoloogiat, mis suurendab mugavust, käepärasust ja turvalisust. Selle uued mootorid teevad sellega sõitmise nauditavamaks ja kaasahaaravamaks, ning see jätkab sama kõrge kvaliteedi pakkumist, mida inimesed Kialt ootavad. Ceedist saab üks innovaatilisimaid autosid oma klassis.

Uus mudel teeb oma avaliku debüüdi märtsis Genfi autonäitusel, kus esmaesitletakse ka teist keretüüpi. Viieukselist luukpära hakatakse tootma mais. Uue Ceedi müük algab eksklusiivselt üle Euroopa 2018. aasta teise kvartali lõpus.

Suurem roll Ceedile Euroopa C-segmendis

2017 aastal moodustas C-segment 22% kogu Euroopa automüügist, ning see on järjekindlalt mahult üks kahest suurimast segmendist. Eelmise Ceedi arvel on 2017. aastal Kia Euroopa müügist 16%, ja see on pidevalt koos Sportage'iga tootja müügihittide seas olnud alates lansseerimisest 2012. aastal.

Michael Cole kommenteerib: „2006. aastal oli Kia turuosa Euroopas umbes 1,5%. 2017. aastal jõudis meie turuosa 3,0%-ni*. Alates Ceedi turuletoomisest on Kia aastane müük Euroopas enam kui kahekordistunud - 225 000 pealt 2006. aastal 472 000-ni 2017. aastal. Keskmises perspektiivis on meie aastase müügi eesmärk üle 500 000 auto. Ceedi mudeliperekond jääb seega veel tulevateks aastateks Kia brändi jätkusuutliku kasvu aluseks, jäädes üheks meie populaarseimaks tooteliiniks.“

Ceedil on Kia mudelivalikus unikaalne positsioon – ostjad tajuvad seda kõige dünaamilisema ja sportlikumana, samas ühena kõige usaldusväärsematest, praktilistest ja äratuntavamatest autodest. Laiendatud tootevaliku toel, mis kasvas GT ja GT-Line mudelite lisandudes, esindab Kia C-segmendi luukpära brändi „keset“.

Michael Cole lisab: „Ceedist on saanud äratuntav vaatepilt Euroopa teedel, ja ostjad mõistavad, mida see Kia jaoks esindab. See on segmendis usaldusväärsuse ja kvaliteedi talisman, kliendid hindavad selle turva- ja mugavustehnoloogiat, ja nagu teada, on see disainitud, arendatud, konstrueeritud ja ehitatud just siin, Euroopas. Uus mudel võimendab ja põhineb neil tugevatel külgedel.“

 

Küps atleetlikkus – uue põlvkonna Ceedi uus disain

Uus Kia Ceed on disainitud tootja Euroopa disainikeskuses Frankfurtis, Saksamaal, Euroopa disainijuht Gregory Guillaume'i ja disainijuht ja peadisainer Peter Schreyeri käe all. Stingeri sportliku, emotsionaalse disainiiseloomu üle võtnud uus Ceed kannab endas enesekindlamat uut välimust – emotsionaalset, kuid samas täpset.

Uue Ceedi eelmisest mudelist madalam, laiem ja pikema tagumise üleulatusega siluett esindab küpsemat atleetlikku mõtteviisi. Sirged jooned asendavad eelkäija ümardatud servi, arenedes auto esiosas laiemaks „tiigrinina“ iluvõreks ja madalamaks õhuvõtuavaks, ning raamides täpsete lineaarsete kujunditena selle nägu. Uuel mudelil on standardis „jääkuubiku“ stiilis LED-päevatuled, meenutades varasemate GT ja GT-Line mudelite välimust. Profiilis pikendavad teravad, sirged jooned visuaalselt kapotti ja annavad autole püstisema hoiaku. Suurem küpsuse ja jõu tunnetus tekib auto õlajoones, mis liigub nüüd horisontaalsemalt. Uuel mudelil on viimastel aastatel Kia disaini iseloomulikuks jooneks saanud lai C-piilar, mis rõhutab auto tahapoole kaldus hoiakut. See annab ka ülemisele aknajoonele sileda uue poolkuukuju. Taga parandavad uued LED-päevatuled Ceedi nähtavust – ja äratuntavust – teel. Sirgete kerejoonte ja peene tagaluugispoileriga demonstreerib Ceed stabiilsemat üldist välimust.

Lansseerimisest alates on viieukseline luukpära uus Ceed saadaval 12 värvist sisaldavas valikus. Saadaval on ka valik erinevaid velgi, ostjad saavad valida 15-tolliste plekkvelgede, 16-tolliste plekk- või alumiiniumsulamvelgede ja 17-tolliste kahevärviliste teemantlihvitud viimistlusega alumiiniumsulamvelgede vahel.

Ceedi reisijateruum on ergonoomilisem kui kunagi varem ja läbivalt on kasutatud kõrgekvaliteedilisi materjale. Uusimate Kiade sisearhitektuuri on kohandatud uuele Ceedile, armatuurlaud on paigutatud horisontaalselt, et luua sujuvam ja sihvakam välimus. See disain tekitab eesistmel reisijale ka suurema ruumi ja avatuse tunde, jättes rohkem ruumi jalgadele ja ette parema vaate.

Näidikutepaneel on jaotatud ülemiseks – puuteekraaniga teabe- ja meelelahutussüsteemile – ja alumiseks alaks, kus paiknevad heli, soojenduse ja ventilatsiooni valitsad. Paigutuselt juhile orienteeritud keskkonsool on kergelt juhiistme suunas kaldu, et lihtsustada liikumise pealt kasutamist. Sisemus on viimistletud läbinisti suuremas osas peente pehmete materjalidega, võimendades niimoodi tagasihoidlikult reisijateruumi rafineeritud ja kõrgtasemel tunnetust. Pinnad on metallik- või mattkroomviimistlusega, ostjad saavad valida tekstiil-, sünteetilisest või ehtsast nahast polstri vahel. Nahkkattega rool ja käigukang on samuti valikulisena saadaval.

Kia uuele K2 platvormile ehitatud uus Ceed eelkäijast on 20 mm laiem (1 800 mm) ja 23 mm madalam (1 447 mm). Selle teljevahe jääb samaks (2 650mm), eesmist üleulatust on vähendatud 20 mm (880 mm-ni) ja tagumist suurendatud 20 mm (nüüd 780 mm). Uus platvorm toetab uue Ceedi tõhusamat ruumikasutust. Uuel mudelil on suurem, 395-liitrine pagasiruum, lisaks rohkem õlaruumi tagaistmel reisijatele, rohkem pearuumi esireas ja madalam isteasend juhile.

Euroopa teedele konstrueeritud

Uus Ceed on konstrueeritud eksklusiivselt Euroopa teedele ja Euroopa ostjaid silmas pidades. Uue mudeli sõidu- ja juhitavusomadusi on häälestatud nii, et Ceed ületaks dünaamilisuse ja kaasahaaravuse poolest oma eelkäijat. Uus täiesti iseseisev vedrustussüsteem pakub juhtidele tundlikumaid ja hetkelisemaid juhitavusreaktsioone, mida täiendavad uuendatud vedrude ja amortisaatorite jäikus ja kiirem roolilatt. Sõidutunnetus on välja arendatud Euroopa varieeruvatel teedel, auto jääb mugavaks, kuid annab juhtidele parema juhitavuse kurvides ja stabiilsuse suurtel kiirustel.

Uue Ceedi jõuallikateks on lai mootorivalik, mis on mõeldud vastama erinevate ostjate vajadustele. Bensiinimootorite valikus on uuendatud variant Kia populaarsest 1-liitrisest 120 hj võimsusega T-GDi (turbolaadimisega bensiini otsesissepritsega) mootorist, samuti uus 1,4-liitrine T-GDi jõuallikas. Varasemat 1,6-liitrist GDI mootorit asendava uue Kappa 1,4-liitrise T-GDi mootori võimsuseks on 140 hj, mis on vaatamata väiksemale töömahule eelkäijast 4% rohkem. Mootori turboülelaadija kindlustab laiema pöördemomendi kõvera kui varasem 1,6-liitrine mootor, ja on seega parema reageerimisvõimekusega erinevamates sõidutingimustes, vähendades samal ajal emissioone. Saadaval on ka 100 hj 1,4-liitrine MPI (mitmepunkti-sissepritse) mootor.

Uus Ceed on saadaval ka Kia täiesti uue U3 diiselmootoriga. Uusimatele Euro 6D TEMP emissiooninõuetele vastama mõeldud uus U3 1,6-liitrine CRD-i (ühisanum-otsesissepritse) mootor kasutab valikulise katalüütilise redutseerimise (SCR) aktiivset emissioonikontrollitehnoloogiat, et märgatavalt emissioone vähendada. Uus mootor toodab seega võrreldes varasemate Kia diiselmootoritega vähem süsinikdioksiidi, tahkeid osakesi ja NOx. 1,6-liitrine diiselmootor võimsusevalikuga 115 ja 136 hj pakub 280 Nm pöördemomenti. Uue mootoriga peaksid Ceedi süsinikdioksiidiemissioonid langema kergsõidukite ülemaailmse ühtlustatud katsemenetluse (WLTP) kohaselt Euroopa uue sõidutsükli (NEDC) vääringus alla 110 g/km.

Kõik mootorid tulevad koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga, uus 1,4-liitrine T-GDi ja 1,6-liitrine CRDi mootor on saadaval ka Kia seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga.

 

Tehnoloogiline innovatsioon täiustamiseks

Innovatsioon elab uue Kia Ceedi südames – sellest saab müügile tulles oma klassi kõige kõrgtehnoloogilisem auto.

Reisijateruumis on lai valik uut tehnoloogiat, mis suurendab reisijate jaoks mugavust ja käepärasust. Tabe- ja meelelahutussüsteem on saadaval kas 5- või 7-tollise puuteekraaniga helisüsteemina, või 8-tollise puuteekraaniga navigatsioonisüsteemina, sealjuures on ostjatel võimalik valida ka võimas JBL Premium helisüsteem koos Clari-Fi muusikataastetehnoloogiaga. Standardtehnoloogiate hulka kuulub täielik Bluetooth nutitelefoniühendus, samuti automaatsed tuled ja võtmevaba sisenemine.

Sõidurežiimi valimise süsteem võimaldab omanikel tava- ja sportrežiimi abil oma sõidukogemust peenhäälestada. Juhid saavad sõidurežiimi valimise abil seadistada auto juhtimiseks vajaminevat pingutust, sealjuures muudab iga režiim peenelt mootori iseloomu. Tavarežiim võimaldab suurimat kütusesäästlikkust ja pakub rahulikumat roolimist. Sportrežiim võimendab gaasipedaali reaktsioone, võimaldab kiiremat kiirendust – nii paigalt võttes kui juba liikudes – ja seadistab rooli pakkuma lisaraskust ja otsustavamat reaktsiooni juhi tegevusele.

Lisavarustusse kuuluv soojendusega esiklaas – peaaegu nähtamatute klaasi soojendavate traatidega – teeb uue Ceedi külmematel kuudel mõnusaks kaaslaseks. Seda tehnoloogiat kasutatakse Kias esmakordselt ja see eemaldab nupuvajutusega härmatise, jää ja niiskuse esiklaasilt. Saadaval on ka nutitelefoni juhtmevaba laadimine, soojenduse ja tuulutusega esiistmed ja soojendusega tagaistmed.

Väljaspool on uuel Ceedil standardis uue disainiga „jääkuubiku“ stiilis LED päevatuled (DRL). Eelnevalt olid need eesmisse kaitserauda paigutatud tuled vaid GT ja GT-Line mudelitel – „jääkuubiku“ päevasõidutuled on nüüd integreeritud kõikide Ceedide esituledesse. Täis-LED-esituled on samuti valikulisena saadaval.

Ceedi valikuline ECO pakett sisaldab aktiivset õhuklappi, mis sulgub ja avaneb vastavalt mootori jahutusvajadusele, parandades sellega auto aerodünaamikat ja kütusesäästlikkust. ECO pakett sisaldab ka autoalust õhuvoolu parandavat põhjakatet ja madalamat vedrustust, ning madala veeretakistusega Michelini rehve.

Lisaks auto standardvarustusse kuuluvale seitsmele turvapadjale suurendavad täiustatud juhiabitehnoloogiad reisijate kaitset, kasutades aktiivseid ohutussüsteeme, et kokkupõrgete riski vähendada. Ohutustehnoloogiate seas on kaugtulede automaatlülitus, juhi tähelepanuhoiatus, sõiduraja hoidmise abisüsteem ja laupkokkupõrke hoiatus koos laupkokkupõrke vältimise abiga.

Esmakordselt Euroopas müüdava Kiana on uus Ceed autonoomsuse teise taseme sõiduraja järgimise abi tehnoloogiaga. Sõiduraja järgimise abi jälgib liikluses Ceedi ees sõitvaid autosid ja tuvastab teistel sõiduradadel sobivaid kohti, et tihedas liikluses turvaliselt edasi liikuda. Süsteem tuvastab teemärgistust, et hoida Ceedi maanteel oma sõidurajal, ja kontrollib olenevalt eesolevatest autodest kiirendamist, pidurdamist ja rooli. Süsteem kasutab väliseid andureid, et eessõitva autoga ohutut vahet hoida, ning toimib kuni kiiruseni 130 km/h.

Täiendavate saadavalolevate tehnoloogiate seas on nutikas autopiloot koos Stop & Go süstemiga, pimenurga kokkupõrkehoiatus, tagant ristisuunas kokkupõrkehoiatus, nutikas parkimisabi ja jalakäijatuvastus koos laupkokkupõrke abisüsteemi tuntavate roolihoiatustega.

Kõik uued Ceedid on standardis varustatud Kia sõidustabiilsuse juhtsüsteemiga (VSM), mis kindlustab stabiilsuse pidurdades ja kurvides, juhtides auto elektroonilist stabiilsuskontrolli (ESC), kui süsteem tuvastab haarduvuse kao.

Müügil teises kvartalis seitsmeaastase, 150 000 km garantiiga

Uut Kia Ceedi hakatakse tootma 2018. aasta teises kvartalis Kia tehases Žilinas, Slovakkias. Üle Euroopa 2018. aasta teises kvartalis müügiletulev Ceed kuulub Kia kvaliteedilubaduse alla, pakkudes standardina eesrindlikku seitsmeaastast, 150 000-kilomeetrist garantiid.