Stiilsus ja ruumikus täiesti uues Kia Optima Sportswagonis

Kia esimene D-segmendi universaal tuleb Euroopas müügile 2016. aasta viimases kvartalis

Disain on inspireeritud 2015. aasta Kia SPORTSPACE ideeautost. Mitmekülgne 552-liitrine pakiruum 40:20:40 eraldi kokkuvolditavate tagaistmetega. Tugev kere ja intuitiivsed tehnoloogiad parandavad turvalisust. Uus meelelahutussüsteem koos Android Auto™ ja Apple CarPlay™-ga. Sujuv sõit ja tundlik juhitavus koos valikulise elektroonilise vedrustusega. Valikus on bensiini- ja diiselmootorid ja täiustatud seitsmekäiguline topeltsiduriga käigukast.

Täiustatud nutikas autopiloot (Smart Cruise Control, SCC), mis reguleerib automaatselt Optima kiirust, et hoida ohutut pikivahet eessõitvate sõidukitega. Äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking, AEB)* koos jalakäijate tuvastamisega, milles kasutatakse radarituvastussüsteemi, et märgata võimalikku kokkupõrget teise sõiduki või jalakäijatega ja aidata auto peatada. Teejälgimissüsteem (Lane Keeping Assist System, LKAS) tuvastab Optima asendi teekattemärgistuse suhtes ja kui andurid tuvastavad, et auto hakkab suunatuld näitamata kõrvale kalduma, korrigeerib automaatselt liikumissuunda. Kaugtulede automaatlülitus (High Beam Assist, HBA), mis automaatselt kohandab kaugtulede valgusvihku vastavalt teistele sõidukitele ja teetingimustele. Kiiruspiirangute teabesüsteem (Speed Limit Information Function, SLIF), mis kuvab juhi näidikuteribal liiklusmärkidelt kaamerate abil tuvastatud kiiruspiirangut. Pimenurga andur (Blind Spot Detection, BSD), mis annab küljepeeglis märku, kui teine sõiduk siseneb juhi pimenurka. Tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsioon (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis tagurdamisel hoiatab Optima taha sõitvatest sõidukitest.

Optima Sportswagoni AEB süsteem on oma segmendis Euroopas ainulaadne, pakkudes mitte ainult lühiulatusega radarit, vaid ka pikema ulatusega seadet, mis suudab autosid ja jalakäijaid tuvastada kaugemalt ja suurematelt kiirustelt kui paljud konkurendid.

Kui Optima Sportswagoni radar ja kaamera tuvastavad üheaegselt kokkupõrkeohu, hoiatab auto juhti esmalt visuaalselt ja kuuldavalt, ning autonoomne hädapidurdussüsteem on võimeline vajadusel aktiveeruma. Situatsioonist olenevalt võivad visuaalsed ja kuuldavad hoiatused aktiveeruda samal ajal kui AEB süsteem.

„City-režiimis jälgib AEB teed seisvate sõidukite suhtes, aidates laupkokkupõrget vältida või kahjustusi vähendada, kui Optima sõidab vahemikus 8-60 km/h. „Urban“-režiim tuvastab potentsiaalseid kokkupõrkeid teiste liikuvate sõidukitega, samal ajal kui AEB töötab Optima Sportswagoni ja eesoleva sõiduki vahelistel kokkupõrkekiirustel 8-80 km/h. Lisaks on AEB-l jalakäijatuvastus, mis on mõeldud jalakäijate tuvastamiseks, kui auto liigub kiirustel 8-60 km/h, mis aitab potentsiaalset kokkupõrget vältida või selle efekte vähendada.

* Äkkpidurdussüsteem (Autonomous Emergency Braking System, AEBS) on abisüsteem, mis ei vabasta juhti kohustusest sõidukit alati ohutult juhtida. Juht peab kohandama juhtimisstiili oma võimetele, õigusaktide nõuetele ning tee- ja liiklusoludele vastavaks. AEBS ei ole mõeldud sõidukit ilma juhita juhtima. Lisateavet saab kasutusjuhendist.

Sujuv sõit, tundlik juhitavus ja valikuline elektrooniline vedrustus

Uue Optima sedaani võlu keskmeks on selle sõidumugavus, stabiilsus suurtel kiirustel ja kaasakiskuv juhitavus. Optima Sportswagoni vedrustussüsteem on disainitud isoleerima halvast teepinnast tulevaid vibratsioone ja põrutusi, samal ajal parandades juhitavuse tundlikkust. Optima sedaani täiesti iseseisev vedrustus on üle kantud ka uude Sportswagon-sugulasse, samas on vedrude, amortisaatorite ja joonduse seadeid kohandatud uuele universaalile, kuna uue versiooni kaalujaotus on veidi rohkem taha suunatud. Optima täiesti iseseisva vedrustuse - võrreldes eelmise põlvkonna Kia Optimaga – juures said insenerid esimesed ja tagumised alusraami kinnituspunktid väljapoole liigutada, et saavutada sujuvam sõit konarlikul pinnasel. Kaks täiendavat esimest puksikinnitust (mida on nüüd kokku neli) parandavad külgsuunas jäikust, samal ajal kui tugevamad rattalaagrid lõpetavad esivedrustuse muudatuste rea. Tulemused on näha Optima Sportswagoni kiires reaktsioonis roolile, heas haarduvuses kurvides ning stabiilsuses maanteel ja halval teekattel. Taga on Optima hulkhoobvedrustusel kaks suurt alumist haru koos paksude, energiat neelavate puksidega. Stabiilsus ja konaruste neelamine on mõlemad kõrgel tasemel, määratledes seega täiendavalt Optima sõidu- ja juhitavusomadusi. Optima Sportswagonil on Kia uus roolilatile paigutatud elektriline roolivõimendussüsteem (R-MDPS), mis on Euroopas standardina paigaldatud Euroopa 1,7-liitrise CRDi mootori ja 2,0-liitrise T-GDI mootoritega GT mudelitel. Roolisamba asemel otse roolilatile paigutatud R-MDPS pakub kõrgetasemelist juhitavustunnetust ja kiiret, sirgjoonelist reaktsiooni juhi tegevusele, eriti keskosas. R-MDPS täiendab veelgi Sportswagoni teravaid juhitavusomadusi ning paigutab selle D-segmendi tundlikemate autode sekka. Kliendid saavad valida ka siseklappidega elektrooniliselt juhitava vedrustuse (ECS), et saada just Euroopa juhtide maitsele vastav sõidukogemus ja juhitavus. ECS-is kasutatakse kõigis neljas amortisaatoris siseklappe ning süsteem on ühendatud auto juhtajus asuva G-jõu anduriga ja kahe esirattasse sisse ehitatud G-jõu anduriga. Nende andurite abil tuvastab ECS rooliliigutusi ja gaasipedaali asendi ning jälgib teetingimusi, et kohandada vedrustus kindlamaks, sportlikumaks sõidukogemuseks või suuremaks mugavuseks – juht saab vastavalt valida kas sport- või tavarežiimi vahel. Süsteem tagab individuaalse summutusjõu igale rattale kiiremini kui kunagi varem. ECS on saadaval 1,7-liitrise CRDi diiselmootoriga ning standardina kõikidel 2,0-liitristel T-GDI GT mudelitel.

Valikus on bensiini- ja diiselmootorid koos manuaal- ja automaatkäigukastidega

Esiveoline Optima Sportswagon on Euroopasse müügile tulles saadaval mitmete Euro 6 normidele vastavate bensiini- ja diiselmootoritega. Valida saab kas 1,7-liitrise CRDi diisli või 2,0-liitrise CVVL bensiinimootori vahel, GT mudelitel on Kia uus võimas 2,0-liitrine turboülelaadimise ja otsesissepritsega bensiinimootor. Optima sedaani jaoks edasi arendatud ja sealt muutmatul kujul Sportswagonisse jõudnud 1,7-liitrine CRDi diiselmootor nopib enamiku Euroopa müügitehingutest. Mootorit abistavad selles hulgaliselt täiendusi, sealhulgas suurem võimsus ja pöördemoment koos vähenenud saastega. 1,7-liitrine CRDi mootor on saadaval koos kuuekäigulise manuaalkäigukasti või Kia uue seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga, mis tuleb edukalt toime turbodiiselmootori suurema pöördemomendiga ning mis on loodud pakkumaks sportlikumat sõidukogemust koos sujuva ja kiire käiguvahetusega. 141 hj ja 340 Nm pöördemomendi juures pakub uuendatud 1,7-liitrine diiselmootor madalaid CO2 emissiooninäitajaid - 113 g/km manuaalkäigukastiga mudeli ja 120 g/km seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukastiga mudeli puhul (kombineeritud, koos Idle Stop & Go-ga). Manuaalkäigukastiga mudelite kütusekulu jääb 4,4 l/100 km (kombineeritud, ISG) juurde, samas kui topeltsiduriga käigukastiga mudelid jäävad 4,6 l/100 km juurde. Optima Sportswagon on saadaval ka 2,0-liitrise CVVL bensiinimootoriga, mille muutuva klapiajastuse tehnoloogia võimaldab sel oma 163 hj võimsust sujuvamalt arendada ja pakkuda reibast kiirendust. 2,0-liitrise CVVL bensiinimootoriga saab kas kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukasti, mille kombineeritud kütusekulu on 7,6 l/100 km ning saastenäitaja vastavalt 174 g/km manuaalkäigukasti või 173 g/km automaatkäigukasti puhul. Võimekas Optima Sportswagon GT tuleb koos Kia uue 2,0-liitrise T-GDI GT bensiinimootori, mis liigutab autot läbi kuuekäigulise automaatkäigukasti. GT mudelite kütusekulu on kombineeritult 8,2 l/100 km ja saastenäitaja 191 g/km, kiirendus 0-100 km/h on 7,6 sekundit.

Kia Optima Sportswagon müügil alates 2016. aasta neljandast kvartalist

Optima Sportswagon tuleb üle Euroopa müügile alates 2016. aasta neljandast kvartalist standardina koos tootja unikaalse 7-aastase, 150 000 km garantiiga. Vaid Euroopa jaoks tehtud Optima Sportswagonit toodetakse Kia Hwasungi tehases Koreas.

Mootorid

Kaheliitrine 163 hj CVVL bensiinimootor

Tüüp Neljasilindriline ridamootor, vabalthingav
Maht 2,0 liitrit, 1 999 cc
Silindri läbimõõt ja kolvikäik 81,0 x 97,0 mm
Surveaste 10.3:1
Maksimaalne võimsus 163 hj (120 kW) @ 6 500 rpm
Maksimaalne pöördemoment 196 Nm @ 4 800 rpm
Klappe 16 (neli silindri kohta)
Kütusesüsteem Muutuva klapiajastusega
Saasteklass Euro Stage 6b

1,7-liitrine / 141 hj CRDi diiselmootor

Tüüp DOHC, neljasilindriline ridamootor, turboülelaadimisega
Maht 1,7 liitrit, 1 685 cc
Silindri läbimõõt ja kolvikäik 77,2 x 90,0 mm
Surveaste 15.7:1
Maksimaalne võimsus 141 hj (104 kW) @ 4 000 rpm
Maksimaalne pöördemoment 340 Nm @ 1 750-2 500 rpm
Klappe 16 (neli silindri kohta)
Kütusesüsteem Ühisanum-sissepritse
Saasteklass Euro Stage 6b

2,0-liitrine / 245 hj T-GDI bensiinimootor

Tüüp Neljasilindriline ridamootor, turboülelaadimisega
Maht 2,0 liitrit, 1 998 cc
Silindri läbimõõt ja kolvikäik 86,0 x 86,0 mm
Surveaste 10:1
Maksimaalne võimsus 245 hj (180 kW) @ 6 000 rpm
Maksimaalne pöördemoment 353 Nm @ 1 350-4 000 rpm
Klappe 16 (neli silindri kohta)
Kütusesüsteem Otsesissepritse
Saasteklass Euro Stage 6b