-    See Hybrid Utility Vehicle pakub mitut Kia jaoks esimest korda kasutusele võetud uuendust, nagu ökonoomse auto platvorm ja ainulaadne hübriidsüsteem
-    Niro on kompromissitu pakett, milles on säilinud maasturi stiil ja eelised, saavutades samas keskmiseks kütusekuluks tõeliselt ökonoomsed 4,7 liitrit 100 km kohta
-    Niro esitab elektrihübriidide segmendile väljakutse oma uuendusliku hübriidsüsteemiga, mis annab otsese panuse dünaamilisse sõidukogemusse.

(SOUL) 12. veebruar 2016. Täna tutvustati Chicago autonäitusel Kia Motors’ Green Car Roadmapi põhikomponenti, tuues esimest korda avalikkuse ette täiesti uue 2017. aasta Niro Hybrid Utility Vehicle'i (HUV). Kompromissitu sõidukina, mis ühendab endas nauditavad sõiduomadused ja pilkupüüdva disaini, praktilisuse ning hübriidi ökonoomsuse, on uus Niro saavutanud tänapäeva tarbija jaoks ideaalse tasakaalu ning võtab kindla positsiooni elektrihübriidide ja CUV-de segmentide vahel.

„Niro tabab täpselt märki, pakkudes parimat kombinatsiooni suurepärastest kütusekulunäitajatest, haaravast sõidukogemusest, praktilisusest ja – mis kõige tähtsam – kaunist disainist, mis liiga etteaimatavalt hübriidlik ei ole,” ütles Orth Hedrick, Kia Motors America (KMA) asepresident tootmise planeerimise alal. „Subkompaktsete CUV-de turg on jätkuvalt maailmas üks kõige kiirema kasvuga segmente ning Kia pakub siin ainulaadselt köitvat, kuid samas praktilist lahendust, mida kliendid varem näinud ei ole.”

Niro on järjekordne sõiduk, mida esitletakse Kia Motors EcoDynamicsi keskkonnasõbraliku alambrändi all ning mis sisaldab mitmesuguseid lahendusi, mida näeme esimest korda. Kui selle eelkäijad olid puhta liikuvuse tooted, nagu Optima Hybrid ja Soul EV, on Niro esimene Kia, mis kasutab täiesti uut ökonoomse sõiduki platvormi, liikudes olulise sammu edasi aastaks 2020 brändi roheliste sõidukite valiku kolmekordistamise suunas.
 
 

Mittehübriidlik disain

Californias Irvine'is ja Koreas Namyangis asuvates Kia disainikeskustes sündinud Niro näitab, et autoomanikud ei pea ökonoomsuse nimel ohvriks tooma emotsionaalselt sütitavat disaini ja praktilisust. Selle HUV disainikeel ei ole tavapärase hübriidi oma ning oma väljapeetud pindade ja jõuliste disainielementidega näeb see välja tugev ja enesekindel. Niro sportlikult laiad ja madalad proportsioonid, pikk katusejoon ja lühikesed ülendid annavad sellele atleetliku üldilme. Niro esiosale annavad tooni tuttav Kia iluvõre ning agressiivse vormiga esituled, mis rõhutavad Kia tugevaid õlgu. Visuaalse aktsendi annavad kapotikontuurid ja sportlikku ilmet täiendavad avarad rattakaared, küljekarbid, katuseraam ning põhjakaitse tagaosas. Hoolimata sellest, et Niro võib igakülgselt crossover'i alla liigitada, on see disainitud aerodünaamikat silmas pidades, nii et selle hoolikalt vormitud kere takistusteguriks on saavutatud 0,29.

Niro salongi astudes leiame eest kutsuva, modernse ja kõrgtehnoloogilise sisustuse. HUV sirgjoonelist välimust rõhutavad läikivad valged või mustad detailid. Armatuurlaud on minimalistlikult puhas: värvilised ja informatiivsed näidikud esiplaanil ning ideaalse asetusega esmased ja teisesed juhtnupud täpselt käeulatuses. Tänu Niro 106,3-tollisele teljevahele, kere kõrgusele ja laiale rööpmevahele on salong ruumikas, jättes rohkelt jala-, pea- ja õlaruumi. Istmete tihedam polster muudab sõidu mugavaks ja aitab vältida pikematel sõitudel tekkivat väsimust. Crossover'i proportsioonides Niro istumisasend on kõrge nagu Kia Soulilgi, andes juhile parema ülevaate teel toimuvast ning muutes mugavamaks sõidukisse sisenemise ja sealt väljumise. Nutikalt tagaistmete alla paigutatud kõrgepingeaku võimaldab suurepärast sõidukogemust, kuid jätab piisavalt avarust salongi ja pakiruumi ning siledale põrandale.

Lisaks ruumikusele ja mugavusele oli inseneride jaoks väga oluline, et salongikeskkond oleks vaikne. Niro rohke isolatsiooniga esiosa, optimeeritud jäikusega laagritega vedrustus, oskuslikult tihendatud kere ning vahtisolatsiooniga A- ja B-piilarid takistavad tee- ja rehvimüral salongi jõudmise. Tuulemüra vähendavad ka akustiliste omadustega materjalist tuuleklaas ja spetsiaalselt seda silmas pidades kujundatud küljepeeglid.

Suur töö tehti ära ka hübriidajamitega sageli seotud probleemide ennetamiseks. Selleks viiakse sõiduki müra ja vibratsioon miinimumini selle allikas, kasutades ära eridisainiga mootorialuseid, võrdse pikkusega ülekandevõlle ja lisaamortisaatorit roolimehhanismil, mis vähendab roolil tuntavat vibratsiooni. Müra- ja vibratsioonivastased lisameetmed on näiteks spetsiaalne reljeefne vahtisolatsioon põrandal (vaiba all) ja paks isoleeriv plaat kapoti all.



Tugev ja kerge sisemus

Niro alusvanker on spetsiaalselt välja töötatud mahutama ainulaadse bensiini ja elektri jõul töötava ajami ja on korraga kerge ja vastupidav, kuna on 53% ulatuses valmistatud täiustatud kõrgtugevast terasest (AHSS), sealhulgas tugevdatud A- ja B-piilarid ja katuseraam. Rohked kuumvaltsitud komponendid ja tugevad liideseühendused parandavad paindejäikust ja tagavad konstruktsiooni terviklikkuse. Sellega oli inseneride eesmärk pälvida parimad hinnangud USA liiklusohutustalituselt (NHTSA) ja USA maanteeohutuse kindlustusinstituudilt (IIHS).

Nero arendamisel oli kõige olulisem eesmärk massi vähendamine ning lisaks kerele kasutati täiustatud kõrgtugevat terast ka teistes elementides, nagu uudsed kerged istmeraamid. Kogumassi võimaldas inseneridel veelgi vähendada alumiiniumi kasutamine kapotis, tagaluugis ja paljudes vedrustusedetailides ning eesmistes alumistes juhtvarrastes, eesmistes ja tagumistes käänmikupoltides ja pidurisadulates. Massi aitab kokku hoida isegi kiudplastist seisupiduripedaal. Samuti loobusid insenerid massi vähendamiseks traditsioonilisest 12-voldisest akust liitiumioonpolümeerkõrgepingeaku kasuks.


Unikaalse lahendusega hübriidajam

Nirole annab energia äärmiselt ökonoomne ja innukas ajam, mille täiesti uus tipptasemel neljasilindriline 1,6-liitrine Kappa GDI mootor on välja töötatud spetsiaalselt hübriidsõidukite jaoks. See 103-hobujõuline mootor ühendab endas esimest korda Atkinsoni tsükli, jahutatud heitgaasi tagastuse (EGR), GDI ning pika takti ja peene silindri süsteemi, et saavutada maksimaalne ökonoomsus. . Ökonoomsust ja heitmenäitajaid võimaldab veelgi parandada Niro heitgaasi tagastussüsteem, mis kiirendab mootori soojenemist, juhtides jahutusvedeliku väljalaskesüsteemi soojusvahetisse. 43-hobujõuline veomootor on käigukastile paigaldatud elektriseade (TMED), mis töötab koos bensiinimootoriga, et saavutada võimsad 146 hobujõudu ja 264,38 Nm pöördemomendi.

Võimsuse kannab üle uus teise põlvkonna kuuekäiguline topeltsiduriga (DCT) käigukast, mis parandab energiatõhusust ja on ka Niro suurepärase sõidukogemuse tagamisel üks põhitegureid. Käiguülekanne on kiire ja ladus ning pakub teravat kontrasti teistele hübriididele, mis on varustatud püsivalt varieeruva käiguvahetussüsteemiga. Kogu süsteemi ühendab tervikuks kompaktne ja kerge 1,56-kilovatine liitiumioonpolümeeraku, mis paikneb tagaistme all. Kuna kõrgepingeaku on võimas ja energiatihe, suutsid insenerid vähendada bensiinimootori osakaalu, mis teeb võimalikuks maksimaalse kütusesäästu ja väiksema heite.

Oma ainulaadse kombinatsiooniga kergest TMED-st, sisepõlemismootori GDI-st ja Atkinsoni tsükli tehnoloogiast koos dünaamilist sõidukogemust pakkuva DCT-ga ühendab Niro meeldiva sõidukogemuse ökonoomsusega, seades eesmärgiks keskmise kütusekulu 4,7 liitrit 100 km kohta.


Meeldiv sõidukogemus

Niro paralleelne ja lihtsustatud hübriidsüsteem tagab ladusa jõuülekande esisillale, mille tulemuseks on sõidukogemus, mis kuidagi hübriidi ei meenuta. Hübriidsüsteem ei ole segav ega ilmselgelt tunnetatav. Niro kiirendab nobedalt ja säilitab ladusa jõuülekande, julgustades juhti igapäevasõidus toimuvatel manöövritel, nagu kiirteele pealesõit.

Eritähelepanu on pööratud ka pidurdustunnetusele. Kasutades ära kahe Optima hübriidide põlvkonna ja täiselektrilise Soul EV arendamisest saadud kogemusi, disainisid Kia insenerid Nero regeneratiivsüsteemi, mis on laitmatult ühendatud sõiduki hüdropidurisüsteemiga. Tänu sellele on aeglustamine sujuvam ja lineaarsem kui teistel hübriididel.

Kõrgetasemeline hübriidtehnoloogia
Nagu kõik teised Kia mudelid, pakub ka Niro tervet komplekti kõrgetasemelisi juhiabi- ja mugavustehnoloogiaid. Sellelt HUV mudelilt leiab tuttavad funktsioonid, nagu pimenurga andur koos tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatuse ja reavahetuse assistendiga, nutikas püsikiirusehoidja, sõidurajalt väljakandumise hoiatus ja autonoomne avariipidurdus. .

Täiesti uus Eco-DAS (juhiabisüsteem) on esimest korda varustatud vabakäigujuhiste ja ennetava energiajuhtimise funktsiooniga. Vabakäigujuhised aitavad kütusesäästu maksimumini viia, pakkudes juhile nõuandeid, millal vabakäiku kasutada ja millal pidurdada. Ennetav energiajuhtimine kasutab ära navigatsioonisüsteemi andmeid ja püsikiirusehoidjat, et ennustada eesoleva marsruudi topograafiat ja juhtida aktiivselt energiavoolu, tuvastades automaatselt parima aja aku taaslaadimiseks või säilinud energia kasutamiseks, et tagada optimaalne sõiduökonoomsus.  Sarnaseid süsteeme on kasutanud küll Saksamaa luksusautode tootjad, kuid Kia on autotööstuses esimene, kes reguleerimist ja jälgimist nii tõusudel kui ka laskumistel kasutab. Olulised funktsioonid on veel näiteks nutikas õhu sissevõtt, mis juhib HVAC-süsteemi jaoks välisõhu sissevõtuprotsessi ja vähendab nii takistust, ning seda täiendav automaatse udueemalduse süsteem, mis ennetab udu teket klaasile, jälgides selleks salongiõhu olukorda ja juhtides konditsioneerikompressori tööd.

Niro juhi hoiab alati ühendatuna Kia auhinnatud info-, meelelahutus- ja telemaatikasüsteem , mis oma versiooniga UVO3 on üle võetud uuelt 2017. aasta Sportage'ilt. Süsteem, milles sisaldub Android,  Auto™, Apple  CarPlay® ja UVO eServices koos 14 telemaatikateenusega, mahutab kuni 8 GB muusikat ja annab ligipääsu ekraanipõhistele rakendustele, nagu Pandora®  ja Soundhound, ning Wi-Fi jagamisele. Kõike seda näidatakse 7-tollisel mahtuvuslikul puuteekraanil.

Toimetaja märkus Kõik selle pressiteate tehnilised andmed ning standard- ja lisavarustus viitavad USA mudelile ning võivad teistes piirkondades turustatavate mudelite puhul erineda.