Elegantne lihtsus ja tasakaalustatud proportsioonid loovad luksusliku tunde

Esimene tänapäevane tagasillaveoga Kia on varustatud V6 mootori ja 8-käigulise käigukastiga

Autos on kasutatud mitmeid Kial seninägematuid uusimaid funktsioone ja tehnoloogiaid

Suurepärane sedaan on Koreas müügil alates tänasest, ekspordimüük algab 2012. aasta jooksul

Koreas jõudis mai alguses müügile Kia täiesti uus luksuslikust sedaanist lipulaev, mis laiendab Kia brändi globaalse autoturu täielikult uude segmenti.

See silmapaistva välimusega uus tagasillaveoline sedaan jõuab mitmel olulisemal eksportturul ostjate ette alates 2012. aasta neljandast kvartalist. Uus lipulaev hakkab ehtima Kia ülemaailmset tootevalikut ja sellest saab ettevõtte jaoks märgilise tähtsusega sõiduk. Sõltumatule platvormile ehitatud Kia esimene tänapäevane tagasillaveoga auto koondab endas stiilset disaini, luksuslikku mugavust, dünaamilist sõiduelamust ja mitmesuguseid kõrgtehnoloogilisi lahendusi.

Koreas K9 nime kandev esindussedaan saab eksportturgudel uue nime, mis avaldatakse enne sõiduki müügilejõudmist.

„K9 on meie esimene suurem tagasillaveoga sedaan enam kui kümneaastase perioodi jooksul ja see loob uusi standardeid nii tänapäevase disaini, uute tehnoloogiate ja sõidunaudingu vallas, kehastades parimat, mida Kial on pakkuda,“ kommenteeris Kia eksportturundusgrupi direktor Soon-Nam Lee. „Näidates taas üles meie brändi võimet tarbijaid üllatada, on K9 mõeldud Kia jaoks esmakordselt ligi tõmbama täiesti uut progressiivsetest, tulevikkusuunatud mõtlemisega klientidest koosnevat tarbijagruppi,“ lisas Lee.

Tagasillaveoga platvormi väljatöötamine andis Kiale võimaluse uuel sõidukil luksuslike proportsioonide kasutamiseks. Suure tagasillaveolise autona iseloomustab K9-t pikk teljevahe, mis muudab esmamuljet veelgi võimsamaks. Et mootor asub tavapärasest tagapool, on ka A-piilar toodud tahapoole nii, et moodustub pikem kapotiosa ja muljetavaldavalt lühike vahemaa esiteljest põrkeraua servani. Selle tulemusel on suurenenud rattakeskme ja A-piilari vaheline, nõndanimetatud prestiiživahemaa. Tänu pikale prestiiživahemaale ja kõrgele nn õlajoonele asuvad ka salongiaknad tagapool ja sõidukikere pleki-klaasi suhe on oluliselt tõusnud. Salongiosa tahapoole viidud paigutus ja akende väike kogupindala suurendavad sõitjate privaatsust ja väärikustunnet, luues ühtlasi selgelteristuva aknagraafika, mida rõhutavad kroomiaktsendid muudavad auto üldmulje kõrgklassilikuks.

„K9 väljatöötamisel on rõhutatud elegantset lihtsust, tasakaalustatud proportsioone ja lihtsaid pindu,“ ütles Kia peadisainer Peter Schreyer. „Oma klassi pikim teljevahe, prestiiživahemaa, suured rattad, rõhutatult lühikesed vahemaad telgedest auto esi- ja tagaservadeni ning pikk ja sujuv nn õlajoon harmoneeruvad K9 sportlikes ja atleetlikes proportsioonides ja enesekindlas hoiakus, mis on saanud suurte tagasillaveoga kõrgklassisedaanide tunnuseks.“

„Kehastades Kia uue põlvkonna disaini, kujutab K9 endast selget märki meie sihikindlast soovist asuda konkureerima Euroopa luksusbrändidega. Ja nii Kiale, meie klientidele kui ka minule isiklikult kujutab see auto endast ühe unistuse täitumist,“ tegi Schreyer kokkuvõtte.

Oma 5 090 mm kogupikkuse ja 3 045 mm teljevahega pakub K9 lahedat istumisruumi reisijatele nii esi- kui ka tagaistmeil. Sõiduki kogulaius ja kõrgus on vastavalt 1 900 mm ja 1 490 mm, võimaldades mahukat salongi, samas kui efektiivne aerodünaamika ja auto väljatöötamisel erilise tähelepanu pööramine välisdetailidele on vähendanud sõiduki õhutakistuse koefitsienti märkimisväärse 0,27 tasemeni.

V6 mootor ja kaheksakäiguline käigukast

Algselt jõuab K9 eksportturgudele ajakohastatud 290 ps Lambda V6 3,8-liitrise MPI mootoriga, 334 ps 3,8 GDI mootor lisandub ülemaailmsesse mudelivalikusse aga järgmisel aastal.

Pidades silmas K9 vajadusi, suurendasid Kia insenerid Lambda V6 võimsust, tõstsid mootori efektiivsust ja parandasid selle tööomadusi, luues seeläbi tootemargi uuele lipulaevale väärilise jõuallika. Normaalsissetõmbega kaksik-DOHC 3,8-liitrised mootorid on varustatud kahekordse pidevalt varieeruva klapiajastussüsteemiga (CVVT) ja varieeruva sissetõmbesüsteemiga (VIS).

Kõik K9 mudelid on varustatud Kia täiesti uue kaheksakäigulise automaatkäigukastiga. Käiguvahemike laiad diapasoonid tagavad sõidukile erksa kiirenduse ja sujuva sõidu suurtel kiirustel, juhtkangiga varustatud elektrooniline käiguvahetussüsteem (SBW) võimaldab samas ka kiiret ja sujuvat käiguvahetust.

Tagasillaveo eripärad

„K9-ga oleme saavutanud pea täiusliku esi- ja tagatelje vahelise massijaotuse, mis on omakorda endaga kaasa toonud suurepärase tasakaalu ja juhitavuse ning mitmekesise sõidu- ja juhtimisomaduste harmoonia,“ kommenteeris Namyang R&D Chassis Technology Center’i vanemasepresident Chang-Ky Kang.

Koos 74,3 protsendi ulatuses kõrgendatud vastupidavusega terasest valmistatud eriti jäiga karkassiga on K9 elektrooniliselt juhitav gaasamortisatsioon koos viiehoovalise esi- ja tagavedrustuse geomeetriaga andnud uuele lipulaevale maailmatasemel sõidu- ja juhtimisomadused.

Neli sõidurežiimi (Eco, Normal, Sport ja Snow) võimaldavad juhil valida sobiva ja konkreetsetele teeoludele ning sõidustiilile vastava vedrustuse, rooli, mootori ja käigukasti koostöö.

„K9 suurepärane tasakaal annab juhile palju eeliseid – suurema haarduvuse, parema teelpüsimise, kasvanud pidurdusstabiilsuse ja väiksema pöörderaadiuse. Kohanduv tagasillavedu võimaldas meile ka head roolitavust ja suurenenud kindlustunnet auto juhtimisel,“ selgitas Kang.

Uued kõrgtehnoloogilised lahendused

Eksportturgudele jõudes toob K9 tarbijateni mitmeid uudseid luksusfunktsioone ja tehnoloogiaid, mille sarnaseid seni kasutusel olnud ei ole. Sõltuvalt sõiduki mudelist kuuluvad aktiivsete ohutusfunktsioonide hulka täielikult kohanduvad LED esituled, sõidureast lahkumise hoiatussüsteem (LDWS), radaripõhine pimenurga detektorsüsteem (BSD) ja nelja kaameraga täisringvaatesüsteem (AVM).

Kõrgema klassi mugavusfunktsioonide seas on 12,3-tolline täissuuruses TFT LCD paneel, HUD esivaatekuvar, tagaistmel reisijaile mõeldud kaks 9,2-tollist monitori, märkimisväärne 17-kanaliline 17 kõlariga Lexicon (Harman) helisüsteem ning Smart Cruise Control (SCC) nutikas autopiloot, mis reguleerib auto kiirust vastavalt seda eessõitvast sõidukist lahutavale pikivahele.

Spetsiaalse VIP paketi raames pakutakse kaht soojenduse ja ventilatsiooni ning reguleeritava seljatoega tagaistet, eesistmel reisiva kaassõitja istme liikuvat istmepatja ja jalatuge ja vajadusel ettepoole nihkuvat esiistet.

Kia Motors Corporation (www.kia.com) -asutati aastal 1944 ja on Korea's vanim mootorsõidukite valmistaja. Kümnes erinevas riigis asuvas 15 tootmis- ja monteerimisvabrikus valmistatakse aastas enam kui 2,5 miljonit Kia sõidukit, mida müüakse ja hooldatakse 172 riiki katva edasimüüjate ja esindajate võrgustiku kaudu. Täna annab Kia ülemaailmselt tööd 47 000 inimesele ja ettevõtte aastatulu ületab 39 miljardit Ameerika dollarit. Ettevõte on Australian Open turniiri suursponsor FIFA World Cup™ katusorganisatsiooni FIFA ametlik autopartner. Kia Motors Corporationi hüüdlause – „Üllatamise jõud“ – esindab ettevõtte ülemaailmset pühendumist tarbijate ootuste ületamisele läbi autotööstuse pideva uuendamise.